TRO & ETIK

En studiekreds …

Om vi så spiste tonsvis af paradisæbler fra træet til kundskab om godt og ondt, ville spørgsmålene om rigtigt og forkert ikke blive færre. Tværtimod. For hver ny indsigt, for hver ny teknisk landvinding, er der en ny etisk afgørelse at træffe.

Er tro et spørgsmål om etik eller kan etik begrundes ud fra et kristent livssyn?
Over fire onsdage vil vi gennem korte oplæg og debat, inspirere til samtale, refleksion og eftertanke.

Vi mødes fra kl.19 til kl. 21 i Dagligstuen i Jakobskirken, synger en sang fra Højskolesangbogen og tager fat på aftenens særlige tema. Der vil være te/kaffe og en småkage undervejs.

Studiekredsen “Tro & Etik” mødes hver tredje onsdag fra den 24. januar 2024. Øvrige datoer er: 14/2, 6/3 og 27/3.
Studiekredsen ledes af Henrik Koop (medlem af menighedsrådet) og Lars Lausten Mortensen (sognepræst ved Jakobskirken)